Klik kalau nak tahu selanjutnya

5 faedah chocolate untuk wanita

Dear ladies, 

Tahu tak bahawa chocolate itu membawa faedah untuk kita kaum Hawa yang comel lotey ini? Aaaha, jangan salah faham! Bukan semua jenis CHOCOLATE membawa faedah, oleh itu kita harus teliti dulu kandungan chocolate tersebut. Mari meneliti bersama-sama kandungan chocolate sebelum mengunyah  hancur-hancur chocolate lantas pembalut dibuang di tepi jalan.

Go for Dark Chocolate!

Sebab, ia mengandungi antioksida yang lebih dari white chocolate or milk chocolate. Pilih kandungan lebih dari 65% cocoa, barula bawa manfaat instead of mudarat =)

sweet, rich, and delicious!


1.Chocolate mengandungi Flavonoids, yang bertindak sebagai antikoksida yang melindungi badan dari radikal bebas serta menlambatkan proses penuaan - Aging

2.Makanan yang melindungi jantung anda.Flavonoids juga mampu meningkatkan flexibility of veins and arteries (pembuluh dan salur darah )

3.Makes you happy - merangsang pengeluaran endorfin.

4.Mengurangkan stress, dimana ia mampu merangsang penghasilan Serotonin yang bertindak sebagai anti depressant.Sesuai juga untuk ibu mengandung di samping untuk mengurangkan stress, maybe akan melahirkan baby yang riang dan lebih mudah senyum!

5.Meningkatkan kecerdasan minda:

"A University of Nottingham researcher found that drinking cocoa rich in flavanols boosts blood flow to key parts of the brain for 2 to 3 hours, which could improve performance and alertness in the short term" -womenshealthmag.com


atau cara yang moden dan mudah untuk hilangkan stress ialah dengan main Choclairs STACK-A-BOOM!!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails