Klik kalau nak tahu selanjutnya

cara mengurangkan senggugut (not sesungut ok =p)

Cara mengurangkan senggugut ni saya dapat dr Mr. GOOGLE.Tapi,ada setengah cara,saya dah cuba..let's see :

1.Evening Primrose Oil---> 1st rank coz it works for me!

2.Chocolate--->Sometimes work,sometimes didn't..atau adakah rasa coklat yang sedap itu buat saya lupa diri sedang sakit??

3.Susu--->Sama jugak,kadang-kadang berkesan...

4.Exercise??-->tak larat den nak exercise time period pain..tergolek gedebuShh nanti.. T_T

5.Lightly massage your abdomen--->Em,tekan-tekan perut ade laa..proper massage memang tak buat

6.Avoid Caffeine--->hmm,saya tak boleh tinggal kopi walaupun untuk sehari,and i took sugarless tea (buat pahit-pahit) untuk counter the pain..haha..itu petua dari saya =p

7.Painkillers-->of course berkesan,tapi saya tak nak ajar diri saya makan painkiller sangat,sebab it's not good for your liver..risau jadi liver toxicity pulak kalau berkumpul banyak sangat...ambek time high level of pain je..

8.OCP--->Ohh,tak mahu ambek OCP.Walaupun mungkin berkesan untuk merubah/mengawal paras hormon,tapi saya lebih suka untuk try cara lain..

9.Hot towel/heating pad--->erm,belum penah cuba.Tapi kawan saya kata,berkesan untuk dia!

10.Ambil makanan berserat tinggi--->Encik WikiHow kata,serat yang tinggi boleh membantu dalam cleansing the body from the excess estrogen..belum pernah cuba..

Psst!Korang ada cara lain yang lebih unik atau petua mak nenek moyang yang boleh share?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails