Klik kalau nak tahu selanjutnya

Azam tahun baru 2013

Pejam celik buka tutup kelip-kelip mata dah masuk 2013 ropenye yew...
Masuk 2nd of January dah, tapi belum ada resolusi (cewah, ayat skema sastera gitu..)


Kenapa kita kena ada azam tahun baru? sebab azam tahun lamatak habis-habis buat lagi.Oppas gangnam style! Opps.. Dah bertahun-tahun azam tahun lama tak habis buat, sebab tu tiap-tiap kali masuk tahun baru, kena buat azam baru, refresh semangat agar lebih berkesan dan teruja menghadapi cabaran masa akan datang! Poyo sangat eh bahasa kali ni ? okey-okey.. kita cakap bahasa biasa ajelah..

Bagi yang masih blur dan fail untuk memahami apakah itu resolusi, boleh website ini untuk curik idea azam tahun baru (Top 10 New Year's Resolution Ideas) .Kalau boleh, biarlah azam ini dibuat dari hati, barulah usaha yang dibuat akan kemah keming ( kemah keming pun tak tahu? ala, macam kemah keming Ustaz Azhar Idrus tu)

Contoh azam tahun baru:

1. Nak diet, bagi kurus sikit bukan kurus banyak, tapi makanan sedap-sedap tetap nak tibai, sebab tak larat nak tahan.. (agak-agak berjaya tak azam ni? jawablah sendiri ye.. )

apa kata tukar azam jadi lebih berstrategi:

1.Nak diet - Bagi turun 10 kilo dari 155kg, pagi minum Herbalife, tengahari makan sayur dengan protein, malam minum Herbalife jugak. Kena pakai Premium Beautiful pegi keja.Weekend exercise 1-2 jam.. 

Kan ke okey tu.. itu adalah azam.AZAM! Tulis dalam diari baru yang baru beli kat Maridin semalam tu. Ececeh, tanak ngaku pulak beli kat Maridin.Oke-oke, beli kat Popular Bookstore.Kelass gitu..

Jom mulakan tahun baru dengan azam tahun baru!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails