Klik kalau nak tahu selanjutnya

Petua kecantikan: Cara nak tahu anda cantik atau tidak

Cantikkah anda? Pernah tak tanya diri sendiri korang cantik ke tak?Kalau korang rasa korang cantik, bagus,itu kompiden namanya! Kalau cakap tak cantik, ada masaalah disitu yang korang harus tangani segera sebelum merebak lagi parah.Jom cermin diri masing-masing.Petua kecantikan ni ialah macam mana korang nak tahu korang cantik ke tak,gayanya sesuai atau tidak,pemakaian dll.


Mudah saje sayang oii.. tanyalah kepada lelaki yang paling rapat dengan korang,yang setiap hari tengok korang dengan make up atau tidak.


Lelaki pertama: 

Ehemm,bagi yang dah berkahwin,cuba tanya suami korang.'Abang,ayang cantik tak?'
Jangan tanya masa lepas bangun tidur dengan air liur basi melekat dipipi dan rambut serabai! Sebab si suami akan kata dalam hati, 'buang tebiat ke bini aku.Kompemlah tak cantik' .Kalau encek suami kata cantik, tipu namanya.hehe.Encek suami ialah orang yang terbaik untuk bagi guide cara korang berpakaian,style tu seswai atau idok.Mintakla dia berterus terang,tapi korang kene ready,jangan sangat kecik hati!

My situation (cerita benar)

"B,saya cantik tak?"
"Cantik,tapi macam minah indon"
"Erkkk,kenapa plakk"
"Sebab sikat rambut leper belah dua kat tengah"
"Erkkk......."

TERUS BERGEGAS KE DEPAN CERMIN!


Lelaki kedua:

Adik lelaki.Kenapa?Sebab beliau seringkali berterus terang atau mengutuk kakaknya kaw-kaw.Tapi,pendapat mereka memang tulus ikhlas.Jangan terkejut kalau diorang dapat bagi pendapat gaya mana yang terbaik untuk korang!

My situation (cerita benar) 

"Adik,okey tak kakak pakai shawl gaya ni"
"Tak.."
"Sebab?"
"Kepala bulat,nampak bulat bulat..."
"Adess..."

SEE! They can be our stylista! Trust them okay.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails