Klik kalau nak tahu selanjutnya

coffee lover:apa kopi kesukaan kamu?

   
Yes,i am a coffee lover..sebab tu saya menulis tentang topik ni..i love coffee so much..so far,saya dah mencuba pelbagai jenis kopi,sama ada dari cafe,mahupun kopi yang dijual di pasar.Coffee di Starbucks,Coffee bean dll memang ada kelainan jika dibandingkan dengan kopi Tenom (Sabah in origin).
Maybe rasa import tu ada pada kopi di cafe mahal,dan rasa air tangan kesusahan/kerajinan orang Sabah dapat di rasai pada kopi Tenom.Tidak kurang juga kopi 434 (Sai Kee Muar).

Saya juga ada merasai kopi 3 in 1 yang ada di pasaran seperti (banyak lagi,x dapat tulis semua):

-Ipoh white coffee
-Nescafe 3 in 1
-Georgetown white coffee
-B & W coffee

Ada jugak kopi yang telah ditambah dengan pelbagai bahan lain yang turut menambah aroma dan kelazatan pada kopi,seperti coklat,vanilla,hazelnut,maple syrup,madu dan sebagainya.

Bagi penggemar kopi,dan sangat rajin untuk mencuba resepi kopi buatan sendiri dengan aroma yang cukup menyegarkan dan ummph,anda boleh mencuba resepi berikut:

Cafe au lait recipe  (taken from http://www.cdkitchen.com/)

Ingredients:

2 cups strong coffee
2 cups milk
1/4 cup chocolate syrup
1/2 cup whipping cream
2 tablespoons creme de cacao
Grated chocolate



Directions:

In a medium pan, heat coffee, milk and chocolate syrup. Remove from heat. While coffee mixture is heating, whip cream. Fold in creme de cacao. Pour hot coffee mixture into 5 coffee cups or heatproof glasses. Top with whipped cream and grated chocolate.
This recipe from CDKitchen. 

sumber lain untuk resepi kopi yang ummph ialah:

Korang plak suka kopi apa? =)

p/s:I love caramel macchiato iceblended/hot capuccino!

1 comment:

  1. aah..tapi org kata starbuck and coffee bean dah x halal...huhu...anyway,capuccino from secret recipe sedap jugak..i'm craving for caramel machiatto actually.. =p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails